top of page

איך לשנות תכנית אחסון בוויקס


במהלך בניית האתר, ברוב המקרים, האתר שלך ימצא על תכנית האחסון החינמית של וויקס שכוללת באנר פרסומת לוויקס וכן לא מאפשר חיבור לפיצ׳רים רבים ביניהם אפשרויות הסליקה (במידה ויש לך כאלה באתר).

אז נניח שהגעת לרגע הנכסף שבו האתר שלך מוכן ומזומן, שדרגת לתכנית האחסון הרלוונטית לך, או שחשבת שהיא רלוונטית לך, ויצאת לדרך חדשה ומאושרת.

אממה... לאחר זמן מה גילית שהחבילה שרכשת אינה מתאימה לצרכיך ולצרכי העסק שלך ולכן עולה הצורך לשנות את תכנית האחסון של האתר שלך.

אז יש לך כמה אפשרויות:

1. לשדרג את תכנית האחסון. זו אופציה קלה לביצוע כיוון שוויקס מנחים אותך די בקלות כיצד לשדרג את תכנית האחסון של האתר שלך (מפתיע... נכון?). אופציה זו מתאימה כאשר העסק שלך דורש מהאתר יכולות נוספות על מה שיש בתכנית האחסון שלך כרגע (למשל הקמת חנות וכעת יש צורך לשדרג לתכנית הכוללת אפשרות סליקה).

2. לשנמך את תכנית האחסון של האתר שלך. אחד המקרים הנפוצים ביותר הוא כאשר חבילת אחסון יקרה יותר נרכשת בעת מבצעי הנחה, אך בחידושה היא תעלה יותר מתכנית האחסון הזולה יותר (לדוגמה: רכשת את תכנית ה-unlimited במבצע, אך בחידוש תכנית ה-combo תהיה זולה יותר).

3. לבטל את תכנית האחסון של האתר שלך בוויקס. אופציה זו רלוונטית מהרבה סיבות, אחת מהן היא שגילית שאין לך צורך באף פיצ׳ר המוצע בחבילות האחסון השונות וממש לא מפריע לך שכתובת האתר תכלול את הדומיין של וויקס, או שיהיו פרסומות של וויקס באתר שלך. אני חייבת לציין שראיתי הרבה מאוד אתרים כאלה, וזה ממש בסדר - בהחלט לא משהו שצריך להירתע ממנו. פשוט כדאי ״לעשות חושבים״ ולהחליט מה הכי טוב עבור העסק שלך.

אז איך נעשה את כל השינויים האלה?

טוב ששאלת!

שדרוג חבילת האחסון בוויקס

1. בדשבורד של האתר יש ללחוץ על Manage Plan

שדרוג חבילת האחסון בוויקס - שלב ראשון

2. יש ללחוץ על העיגול עם שלוש הנקודות בקצה הימני של תיאור התכנית, ולאחר מכן על Upgrade Plan

שדרוג חבילת האחסון בוויקס - שלב שני

3. בחלון שיפתח ניתן יהיה לראות את כל תכניות האחסון הזמינות עבור האתר שלך, כאשר התכניות הזולות מזו שהאתר יושב עליה עכשיו, יהיו לא זמינות לבחירה, כלומר לא ניתן בחלון הזה לשנמך את חבילת הפרימיום, אבל מה שכן אפשר זה לבחור בין חבילות אחסון לאתר או חבילות עסקיות שכוללות הרבה מאוד יכולות המתאימות לניהול העסק והן רחבות יותר מאשר רק בנוגע לאתר. הסבר מפורט יותר על סוגי חבילות פרימיום של וויקס, כאן למטה.

שדרוג חבילת האחסון בוויקס - שלב שלישי

ברגע שנלחץ על אחת מחבילות הפרימיום, המסכים הבאים ינחו אותנו להשלמת הרכישה, קביעת משך התכנית (חודשית, שנתית או דו שנתית) ואמצעי התשלום.

שנמוך חבילת האחסון בוויקס

טוב, האופציה הזו טיפה יותר מסובכת. לא יותר מסובכת לביצוע, פשוט קצת יותר קשה למצוא אותה...

1. בדשבורד הראשי של החשבון שלך (עוד לפני שנכנסת לניהול האתר), יש ללחוץ על תמונת הפרופיל שלך, ולבחור Premium plans.

שנמוך חבילת האחסון בוויקס - שלב ראשון

2. במידה ויש לך יותר מאתר אחד המחובר לתכנית פרמיום, יש לגלול ולמצוא את תכנית האחסון הרלווטית, ללחוץ עליה ובחלון שנפתח ללחוץ על change plan.

שנמוך חבילת האחסון בוויקס - שלב שני

3. כפי שניתן לראות, הפעם בחלון שנפתח מוצגות כל התכניות, התכנית הנוכחית מסומנת בכחול אך גם התכנית הזולה יותר (במקרה שלי יש רק אחת...) ניתנת לבחירה. כמובן שגם בחלון הזה ניתן לשדרג את תכנית האחסון, אותה תכנית פרימיום של וויקס.

שנמוך חבילת האחסון בוויקס - שלב שלישי

4. עכשיו מגיע החלק היפה :)

כאשר נבחר בשנמוך חבילת הפרימיום של האתר שלנו בוויקס, יעלה חלון המציג את החישוב המתמטי ואת משך הזמן שבו חבילת האחסון תהיה פעילה.

כלומר כיוון שתכנית האחסון החדשה זולה יותר, אז בעצם מה שקורה זה שתקופת הפעילות תהיה ארוכה יותר (במקום שוויקס יזכו אותך בכסף, בעצם הזיכוי הוא במשך זמן ארוך יותר)

החישוב הוא פשוט (לא לי... אבל אומרים לי שזה פשוט...):

יתרה = מספר הימים שנותרו בתכנית האחסון X עלות יומית של התכנית הישנה

הארכה = יתרה / עלות יומית של התכנית החדשה - מספר הימים שנותרו לחבילת האחסון המקורית

לדוגמה:

התכנית הישנה עלתה 120$ לשנה

התכנית החדשה עולה 90$ לשנה

עלות יומית של התכנית הישנה = 120/365 = 0.33$ ליום

עלות יומית של התכנית החדשה = 90/365 = 0.24$ ליום

נותרו 58 ימים בתכנית המקורית

יתרה = 58 כפול 0.33 = 19.14

הארכה = 19.14 לחלק ל-0.24 פחות 58 = 21.75

התכנית שלכם התארכה ב-22 יום (וויקס מעגלים את מספר הימים הנותרים למעלה)

חשוב לציין שאם תכנית האחסון המקורית (ולכאורה היקרה יותר) נרכשה בעת מבצע, המחיר ששילמת לאחר ההנחה, הוא זה שנכנס לחישוב כאן.

ברור? ברור!

ואם לא ברור אז זה הקישור המקורי לחישובים שנמצא באתר התמיכה של וויקס.

ביטול חבילת האחסון בוויקס

לפעמים, החגיגה נגמרת... או שהיא ממשיכה, אבל בחינם...

לפעמים עולה הצורך לבטל את חבילת האחסון של האתר. האמת שזה תהליך ממש פשוט, רק שיש בו שלב אחד קצת לא הגיוני שלפעמים מערער את הבטחון שלנו במה שיקרה לאחר שנלחץ על ביטול.

1. כמו בשלבים של שדרוג חבילת הפרימיום, נתחיל בלחיצה על תכנית האחסון שלנו בדשבורד ולאחר מכן על העיגול עם שלוש הנקודות. רק שהפעם נלחץ על Cancel Plan.

ביטול חבילת האחסון בוויקס - שלב ראשון

2. עכשיו מגיע השלב המלחיץ. יעלה לנו חלון שואמר שאם נבטל את חבילת האחסון שלנו האתר שלנו מיד יהפוך לחינמי. במידה ונקרא טוב טוב את הכתוב (וגם נעשה תואר ראשון בבלשנות כולל התמחות בסמנטיקה) נבין שבשום מקום לא כתוב כאן שברגע זה כל ההטבות של חבילת האחסון שברשותינו נגמרות. לא... מה שכתוב זה שבמידה ונבטל, לא נוכל ליהנות מההטבות של חבילת האחסון בוויקס, והאתר שלנו יהפוך להיות עם הדומיין החינמי ויכלול פרסומות. כל זה הוא נכון. רק שהוא לא קורה עכשיו, אלא רק לאחר שתכנית האחסון מסתיימת.

ביטול תכנית אחסון בוויקס - שלב שלישי

3. לאחר שנלחץ על Cancel Now יעלה חלון בו וויקס מבקשת לדעת למה ביטלת את תכנית האחסון של האתר שלך, ולאחר מכן יעלה מסך שמסביר את כל מה שהסברתי בשלב הקודם. לצערי אין לי כרגע אתר שאני מעוניינת לבטל לו את תכנית האחסון כך שלא אוכל לצלם את המסך הבא, אבל ברגע שיהיה, מבטיחה לעדכן!

איזה חבילות אחסון (חבילות פרימיום) יש בוויקס?

כיום יש בוויקס כמה אפשרויות של חבילות אחסון.

חבילות אחסון לאתר

אלה הן חבילות המאפשרות ניהול של האתר בלבד, ללא סליקה וללא מוצרים משלימים שוויקס מציעה לניהול העסק. במידה והאתר שלך הוא פשוט, ללא חנות, וללא פיצ׳רים מיוחדים כמו ערוץ וידאו או בוקינג - תכנית הקומבו מספיקה בהחלט (אני נמצאית בתכנית זו כבר כמה שנים).

כאשר יהיה צורך להוסיף תוספים לאתר, במידה ונדרש עבורם משהו שאינו כלול בתכנית, תוצג לך הודעה שיש צורך לעדכן ולשדרג את חבילת האחסון. לדוגמה: סרטונים ארוכים שבמצטבר אורכם מעל זמן מסוים, או שמשקלם כבד מזה המתאפשר בחבילה הבסיסית, יגרמו לכך שתופיע הודעה על הצורך לשדרג.

חבילות אחסון בוויקס - חבילות פרמיום לאתר

חבילות עסקים

חבילות אלה כוללות את אחסון האתר אך הן כוללות פיצ׳רים נוספים לניהול העסק שלך כגון:

- אפשרויות סליקה

- משך הזמן המצטבר של הסרטונים באתר

- נפח אחסון גדול יותר

ועוד

חבילות אחסון בוויקס - חבילות פרמיום לאתר ולעסק


1,078 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page