top of page

שינוי כתובת עמודים והפניות 301 באתר וויקס

במסגרת חיפושי אחרי ההגדרה המדויקת של URL גיליתי שבעברית יש לומר: מַעַן מַשְׁאַבִּים אָחִיד. אבל כיוון שהסיכוי שנגיד את זה ככה הוא קלוש, נחזור לקרוא לו בשמו: URL או כתובת העמוד/האתר.


אחד הגורמים שעוזרים לקידום האתר שלך במנועי החיפוש, היא כתובת העמוד הספציפי, או ה-URL של העמוד. להלן מספר דגשים שכדאי לשים לב אליהם כאשר נחליט על כתובת העמוד, כאשר נשתמש בדומיין www.yourwebsite.com לצורך הדגמה.


1. מומלץ שכתובת העמוד תכלול בתוכה את נושא העמוד. כלומר אם העמוד שלך מציג סרטונים של חתולים, שמו של העמוד (סביר להניח) יהיה www.yourwebsite.com/catvideos או משהו בסגנון.

2. אין להשתמש ברווחים או בסימנים מיוחדים, וגם מומלץ להמעיט במקפים. אם עולה הצורך להשתמש במקף, יש לוודא שזהו מקף רגיל ולא מקף תחתון.

3. קצר עדיף על ארוך. גם אם נושא העמוד הוא ״החתול המהמם שלי עושה סלטות באוויר תוך כדי שתיית חלב בקש״, אין צורך שה-URL יכלול את כל המידע הזה. מספיק שה-URL יהיה: www.yourwebsite.com/catacrobatics כדי לרמוז על מה שניתן יהיה לראות בעמוד.

4. מומלץ להשתמש במילות מפתח ב-URL במידת האפשר.

5. חשוב לזכור שמטרת ה-URL (ממש כמו התוכן באתר) היא לא למצוא חן בעיני רובוטים, אלא להתאים לגולשים וגולשות בשר ודם ולפי כך הוא צריך להיות קריא והגיוני.

אם מעניין אותך ללמוד עוד, המאמר של חברת One Base Media על מבנה ה-URL קריא ומפורט מאוד (אמנם מעודכן ל-2017 אבל בהחלט שווה קריאה).

ועכשיו לתכל׳ס - איך נשנה את כתובת העמוד באתר שנבנה ב-WIX?

1. נכנס לתפריט העמודים ונעבור לעמוד הרלוונטי שעבורו נרצה לעדכן את הכתובת.

2. נלחץ על העיגול עם שלוש הנקודות לקבלת תפריט קטן, שעליו נלחץ על (SEO (Google

3. בחלונית שתפתח לנו, נוכל לראות את סיום כתובת האתר (נקרא גם slug). כל מה שמופיע לפני הסיומת הזו הוא הדומיין של האתר שלך (בדוגמה שלנו זה: www.yourwebsite.com).

4. כדי לשנות את מה שמופיע שם, פשוט נלחץ על השדה הזה ונקליד מה שנרצה.

עד לא מזמן לא ניתן היה בוויקס להקליד תווים שאינם לועזיים (ז״א אי אפשר היה להקליד סיומות url בעברית), אבל כיום זה כבר אפשרי. לטעמי זה מיותר, בעיקר כי כיוון הכתיבה בעברית, מימין לשמאל, מקשה על הקלדה של ה-URL ולרוב נוצר בלבול בין המיקומים של כל חלק של ה-URL, מה גם שהיום גוגל לגמרי יודעת לתרגם את הסיומות מאנגלית לעברית בשביל להבין את ההקשרים.


מה שמופיע מתחת לשדה של הקישור אלה הן הכותרות והתיאור של העמוד כפי שמופיעים בתוצאות החיפוש בגוגל. כמובן שמומלץ גם אותם לשנות לפי התוכן המופיע בעמוד ולנסות לכלול את מילות החיפוש הרלוונטיות בכותרת ובתיאור.

ולא לשכוח לוודא שהעמוד יופיע בתוצאות החיפוש (החץ השלישי בתמונה).



אל תשכחו בסוף התהליך לפבלש את האתר שלכם בכדי שכל השינויים יישמרו.



ואם אנחנו כבר פה, כמה מילים על הפניות 301 / Redirects

כאשר גוגל סורקת את האתר שלנו, היא בעצם סורקת את העמודים השונים, ויותר נכון, את ה-URL של כל אחד מהעמודים. ולכן אם עמוד שה-URL שלו הוא www.yourwebsite.com/catacrobatics ועכשיו אנחנו נרצה לשנות את ה-URL ל-www.yourwebsite.com/catsports, אז אנחנו נצטרך להגיד לגוגל שהעמוד שעד עכשיו נסרק בכתובת מסוימת, עכשיו יש לו כתובת חדשה. כלומר ״גוגל, כשאת מציגה את התוצאה של www.yourwebsite.com/catacrobatics, כשילחצו על הקישור, תפתחי אוטומטית את העמוד בקישור הזה: www.yourwebsite.com/catsports״.


הסיבה לכך היא שלגוגל לוקח זמן (לפעמים אפילו חודשים) להציג את כתובת העמוד החדשה ובזמן הזה נרצה שהגולשים והגולשות יגיעו ישירות לעמוד החדש.


כמובן שעכשיו הגיע הזמן ללמוד איך לעשות הפניות 301 בוויקס:


1. בדשבורד של האתר שלך יש ללחוץ על settings ואז על seo

2. לאחר שהגעת לעמוד של ה-SEO, יש לגלול קצת למטה ולהגיע לשורה שנראית כך:

3. נלחץ על Let's Go ונקבל את העמוד הבא, שבו נלחץ על Create new direct:

4. האפשרות הראשונה שלנו תהיה הפניה של URL יחיד, ל-URL חדש:


5. האופציה השניה היא הפניה של מספר URLים בבת אחת:

5. לאחר שהוספנו את ההפניה, נלחץ על Save & Close, או על Save & Add another כדי להוסיף עוד הפניות במידה ויש לנו.

Publish your website

במידה וטרם עשית זאת בעת שינוי כתובות ה-URL, חשוב לזכור בסוף התהליך לפבלש את האתר שלך כדי שכל השינויים יישמרו.

1,293 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page