top of page

איך לשתף אתר וויקס בזמן העבודה עליו?

במהלך בניית האתר לפעמים נרצה לשתף את האתר בנקודת הזמן בו הוא נמצא, בין אם זה להציג ללקוחות את התקדמות העבודה או סתם נרצה לשמוע חוות דעת שניה על מה שבנינו.


יש כמה אפשרויות לעשות את זה, אבל חשוב להבין דבר אחד לפני כל הבלה, בלה, בלה...

במידה ונבנה אתר מ-0 על תשתית סב דומיין חינמי של וויקס, אז הסיכוי שיגיעו לאתר הזה גם אם נפבלש אותו, הוא די אפסי. הסיבה לכך די פשוטה ונעוצה בעובדה שמדובר על אתר חינמי על בסיס סב-דומיין של וויקס. קשה, עד כמעט בלתי אפשרי לקדם אתר וויקס חינמי. לא ניתן לחבר אליו כלים של גוגל שעוזרים לקידום כגון גוגל אנליטיקס או את ה-search console ולא ניתן לחזק את הדומיין שלו כיוון שהוא לא ברשותינו... הוא של וויקס. יש עוד כל מיני סיבות, אבל השורה התחתונה היא זו: גם אם נפבלש אתר חינמי במהלך העבודה שלו, בלי הקישור הישיר אליו יהיה קשה מאוד להגיע אליו.


ועכשיו שסגרנו את הפינה הזו, נמשיך כדי להבין בכל זאת איך אפשר לשתף את האתר שלנו במהלך העבודה עליו (גם אם לא נפבלש...).


אפשרות ראשונה: Get Feedback

האפשרות הזו מאוד חמודה בבסיסה. כשנפעיל אותה נקבל קישור זמני שתקף לשבועיים שאותו ניתן יהיה לשלוח למי שנרצה כדי שיחוו דעה על האתר.


את הקישור ניתן לפתוח אך ורק מדפדפנים על המחשב ולא ממכשירים סלולאריים, אבל ניתן לצפות גם בגרסת הדסקטופ וגם המובייל ע״י בחירה מאחת משתי האפשרויות שיופיעו לנו בראש העמוד.



אז מה כ״כ נחמד ב-Get Feedback?

שבעת הקבלה של האתר לצפיה ומעבר עליו, ניתן לרשום הערות ממש על גבי האתר. זה הרבה יותר פשוט מאשר לרשום מייל או הודעה ולכתוב: ״ בעמוד הזה והזה, בנקודה הזו והזו, איפה שכתוב ככה וככה, צריך לשים אייקון אחר ממה שיש שם עכשיו״.


אני מצרפת כאן הקלטת מסך כיצד ניתן להוסיף הערות על גבי האתר:


כאשר נוספת הודעה/תגובה/הערה לקישור של ה-Get Feedback, אני, כבעלת האתר, אקבל הודעת אימייל על כך, בנוסף על התראה באייקון הפעמון בחשבון וויקס שלי. ההודעה במייל תגיע מ-wix.com, ויהיה רשום גם ע״י מי מולאה ההערה:

רק אציין שבמידה והקישור נפתח ע״י מי שאין ברשותו/ה חשבון וויקס, אז תהיה אפשרות בעת מילוי התגובה להכניס את השם והאימייל כך שתמיד נוכל לדעת מי רשם את ההערה ונוכל ליצור קשר במידת הצורך.


כך תיבת התגובות תיראה במידה והיא נפתחת ללא חיבור לחשבון וויקס:

לאחר שקיבלנו את המייל מוויקס המתריע על כך שיש הערות חדשות על האתר, נלחץ על הכפתור View Feedback שבמייל ונגיע למסך שמרכז את כל ההערות הקיימות:

מקרא לתמונה:

  1. מספר ההערות שנכתבו בקישור הזה של ה-Get Feedback.

  2. בחלק של פירוט ההערות, ניתן ללחוץ על Get me There להגעה מהירה לנקודה המדויקת בה נרשמו ההערות.

  3. ניתן לכתוב תגובה על כל הערה, אבל אם ההודעה נרשמה ע״י מי שאין ברשותו/ה חשבון וויקס ולא נוספה כתובת האימייל בעת כתיבת ההערה, אז זה כמו לדבר אל הקיר, כי התגובה שלנו לא תגיע לשום מקום...

כפי שציינתי למעלה, זו אופציה מאוד חמודה... אבל לא תמיד יעילה. גיליתי שהתהליך לא לגמרי ברור לכל הלקוחות, לצערי. בעבר גם נתקלתי בקשיים טכניים בהם הנקודה של ההערה לא ישבה בדיוק במקום ואז היה קשה מאוד להבין למה היא מתייחסת, אבל לרוב זה כבר לא קורה.


אפשרות שניה: Create Test Site

חייבת לציין שזו האפשרות המועדפת עלי מכמה סיבות:

  1. טכנית היא פשוטה יותר להבנה

  2. אין צורך בחשבון וויקס כדי לפתוח את הקישור (גם באפשרות הקודמת אין צורך, אבל אם רוצים להגיב זה מסורבל יותר)

  3. ניתן לפתוח את הקישור גם במכשיר סלולארי

  4. נראה שהדרך הנוחה ביותר עבור הלקוחות לתת הערות/תגובות היא פשוט לדבר על זה בע״פ כששני הצדדים מסתכלים על אותו קישור, ואז כל המערכת של השארת תגובות פשוט מסרבלת את התהליך

ברגע שנלחץ על Create test site, תיווצר לנו גרסה של האתר שנכונה עד לרגע זה. הגרסה היא מה ששמרנו אחרון ולכן אין צורך בפיבלוש האתר.


גם לשיטה הזו יש חסרון, והוא שלא נראה את מה שמצריך גישה לפרטים ״חיים״ כגון תמונות בגלריות, או אלמנטים המחוברים לבסיסי הנתונים במידה ומעולם לא פיבלשנו את האתר כך שבעצם אין נתונים הנשאבים רק מגרסת הלייב של האתר.

126 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page